Job Details :
★ Understand customer needs and requirements to develop effective quality control processes .
★ Devise and review specifications for products or processes .
★ Ensure adherence to health and safety guidelines as well as legal obligations .
★ Supervise technicians and other staff and provide guidance and feedback .
★ Inspect final output and compare properties to requirements .
★ Approve the right service or reject defectives .
★ Keep accurate documentation and perform statistical analysis .
★ Solicit feedback from customers to assess whether their requirements are met .
★ Submit detailed reports to appropriate executives .
★ Be on the lookout for opportunities for improvement and develop new efficient procedures .
★ Drive continuous improvement in the quality programs .
★ Serve as product & process technical expert .
★ Assure internal specification and governmental regulatory compliance .
★ Lead preparation and follow up for all internal or external quality audits .
★ Review and evaluate Consumer Complaints.
★ Provide investigation support to Corporate.
★ Develop and maintain quality documentation for the plant .
★ Manage Quality and Sanitation department budgets including invoice approval and reconciliation .
★ Own a Safety Key Element .
★ Define, implement and manage tactical and strategic QA plans and initiatives to include processes, tools, artifacts and skills .
★ Conduct market research to determine leading .
★ QA agile practices and technology and integrate "best practices" into the environment.
★ Collaborate with project teams working on strategic initiatives as appropriate for the project (e.g. Project Management, Business .
★ Analyst, service enhancement etc.) to implement and evolve efficient quality-focused processes .
★ Continually enhance own skills and build .
★ knowledge in all aspects of the organization, the business and information systems .
★ Work with the Application Development and IT Operations teams to provide technical leadership in the definition, development and maintenance of the testing environments .
★ Provide progress status/reports to all levels of management and executives on the use and adoption of test automation .
★ Report the status of test planning, defects and execution activities, including regular status updated to the project team using quality metrics .
تفاصيل الوظيفة :
⇦ فهم احتياجات ومتطلبات العملاء لتطوير عمليات مراقبة الجودة الفعالة .
⇦ تصميم ومراجعة مواصفات المنتج .
⇦ ضمان الامتثال لتعليمات الصحة والسلامة وكذلك الالتزامات القانونية .
⇦ الإشراف على الفنيين والموظفين الآخرين وتقديم المشورة والتعليقات .
⇦ فحص الانتاج النهائي ومقارنة الخصائص للمتطلبات .
⇦ الموافقة على الخدمة الجيدة أو رفض الغير الصحيحة .
⇦ الحفاظ على وثائق دقيقة وأداء التحليل الإحصائي .
⇦ إلتماس ملاحظات العملاء لتحديد ما إذا تم الوفاء بمتطلباتهم .
⇦ تقديم تقارير مفصلة للأطر المناسبة .
⇦ القيام بإطلاع على فرص التحسين وتطوير إجراءات جديدة وفعالة .
⇦ قيادة التحسين المستمر لبرامج الجودة .
⇦ العمل كخبير منتجات .
⇦ ضمان المواصفات الداخلية والامتثال للقوانين الحكومية .
⇦ إعداد ومتابعة جميع عمليات تدقيق الجودة الداخلية والخارجية .
⇦ مراجعة وتقييم شكاوى المستهلكين .
⇦ تقديم الدعم الاستقصائي للشركة .
⇦ تطوير والحفاظ على وثائق الجودة للمصنع .
⇦ إدارة ميزانيات الجودة والصرف الصحي بما في ذلك الموافقة على الفاتورة والتسوية .
إمتلاك مفتاح الأمان .
⇦ تحديد وتنفيذ وإدارة خطط ومبادرات ضمان الجودة التكتيكية والاستراتيجية لتشمل العمليات والأدوات والمهارات .
⇦ إجراء أبحاث السوق لتحديد أفضل الممارسات والتكنولوجيات لضمان الجودة ودمج "أفضل الممارسات" في البيئة .
⇦ التعاون مع فرق المشروع التي تعمل على المبادرات الاستراتيجية المناسبة للمشروع (على سبيل المثال، إدارة المشاريع، محلل الأعمال، وتحسين الخدمات، وما إلى ذلك) لتنفيذ وتطوير عمليات فعالة موجهة نحو الجودة .
⇦ التحسين المستمر للمهارات الشخصية وتطوير المعرفة في جميع جوانب المنظمة، وأنظمة الأعمال والمعلومات .
⇦ العمل مع فرق تطوير التطبيقات وعمليات تكنولوجيا المعلومات لتوفير القيادة التقنية في تعريف وتطوير وصيانة بيئات الاختبار .
⇦ تقديم تقارير مرحلية إلى جميع مستويات الإدارة والإدارة العليا عن استخدام وتبني الإختبارات التلقائية .
⇦ الإبلاغ عن حالة تخطيط الاختبار، والعيوب وأنشطة التنفيذ، بما في ذلك الحالة العادية التي تم تحديثها لفريق المشروع باستخدام مقاييس الجودة .
المسؤوليات والواجبات الأخرى المخصصة :
⇨ Full experience on ISO 9001 process in terms of certification, audit, and process creation and documentation Proven experience as quality manager .
⇨ Conscientious and responsible A keen eye for detail and a results driven approach .
⇨ Outstanding communication skills .
⇨ Excellent organizational and leadership skills In depth understanding of quality control procedures and relevant legal standards .
⇨ Excellent math abilities and working .
⇨ knowledge of data analysis, statistical methods BSc/ Ba in business administration or relevant field .
⇨ Certification of quality control is a strong
advantage (ISO 9000 , six sigma black belt etc.)
⇨ Auditing experience is a plus 5+ years quality management experience .
⇨ Excellent analytical and problem solving skills .
⇨ Strong knowledge of calibration and ability to read blue prints .
⇨ Impeccable communication, presentation and organizational skills .
⇨ Minimum of three (3) years of
managerial experience.
managerial experience.
Keywords :
✔ ISO 9000 .
✔ Quality Control .
✔ Quality Assurance .
✔ Six Sigma Black .
✔ Belt Information Technology (IT) .
✔ Computer Skills .
👈 للمزيد من المعلومات والتقدم للوظيفة :

تعليقات: 0
إرسال تعليق